maanantai 6. kesäkuuta 2011

dia 6. de junio


minä hymyilen!

nenässä tuoksuu pimeä, syksynen sää, sateen jälkeen, olen mielessäni menossa lenkille, olen kotona. juodaan äitin kanssa teetä kun tulen takaisin läpimärkänä.

---



olin eilen espanjalaisen ystävättären luona. perheen äiti kuttu minut opettelemaan baskimaalaisen kalareseptin. nam!


pescado a la vasca (rape) con salsa verde.

tehtiin me myös karjalanpiirakoita.. :P tein nyt toista kertaa, eri espanjalaisperheen kanssa. ihastuivat ikihyviksi, etenki munavoihin. :D voi on kyllä semmonen aine, jota nämät pelkää. läträävät ihan USKOMATTOMAN paljon öljyjen kanssa mutta sitte ku kuulevan sanan voi niin... voi voi voi kauhistus :D

hauskaa. oli siis hauska nähä ku nämä hekumoivat sitte tuon munavoin kanssa. se on jotain niin "syntistä" :DDD

ja ylipäätänsä leipominen on aika epätuttua näille. ihmettelivät ku kerroin ettei se ole kauhean kummallista jos tekee leipää ite suomessa, tai että mieki ruukaan tehä joskus ite leipää. täällä on niin joka nurkassa pan & pasteleria-leipomoita ettei kukaan vaivaudu ite vaivaamaan.

:) nojoooooo!!

ihania ihmisiä kuitenkin esimerkiksi tämä marian perhe. perheen äiti kerto etenkin tykkäävän minun ajattelutavasta. katotaan joka kera siellä jotain vanhoja klassikkoelokuvia. eilen katottiin Hilda con Rita Hayworth, vau mikä kaunotar! ja ed. kerralla Casablanca. :')

näitä tälläsia kulttuuri(vaihto)-päiviä tulee ikävä. mutta perhe kerto että mulla on sitte aina "casa" täällä, siellä, koti heidän luona. :)<3

--

tänäänki olen saanu paljon aikaseks. kävin lenkillä ja salilla, nyt olen viimeistelemässä esseetä perjantaiksi. kohta menen joogaan.

ansaitsen rentoutusta! :)

21pvää Helsinki-Vantaahan.

<3 besooos!

Ei kommentteja: