tiistai 2. marraskuuta 2010

tiistai.

hmm. mitäs sitä nyt. mitäs tässä onkaan tapahtunut...

hmm. ai niin. sisko oli kylässä. jotenki sen läsnäolo veti mielen takasin suomeen. tuntu että olis ollu jossain ihmeen välitilassa, ei suomessa mutta ei täälläkään, valenciassa. oli välissä niin kotosaa ja välissä tuntu että oli ihan vieraassa paikassa. no. palautuminen tapahtu yhtä nopeasti. sisko lähti ja mie olen jälleen täällä, espanjassa. koti-ikävä on ihan mieletön! ens kuussa jo lähden käymään kotona. 18.pvä joulukuuta. 1,5kuukautta! se on lyhyt aika mutta odottavan aika on pitkä. toivottavasti saisin kotoa lisää virtaa ja motivaatiota vaihto-opiskeluun. tämä syksy on menny jotenki ihan ohi... koulun kannalta. ainoa kurssi josta olen kiinnostunu on espanjaks ja nämä yliopistotekstit ei ole mitään helpointa luettavaa alle puolen vuoden espanjan opiskelut omaavalle... yritän selvitä.

olin taas varavanhempieni luona lounaalla eilen. oli todella lohdullista. heti haastateltiin olenko muistanu syödä ja mitä olen syönyt ja mitä olen tehny, miten koulut ja niin edelleen. ihanan huolehtivaisia... sovittiin tulevista kulttuuriviikonlopuista ja tehtiin selväks että he on edelleen siellä kun tarvitten niitä tai haluan tulla kylään. lounaan jälkeen tähteet pakattiin tietenkin mukaan jotta olisi lounas tällekin päivälle. kuinka kultasta... espanja sujuu muuten todella hyvin, ainaki Gimenoiden kanssa ku he muistaa artikuloida ja auttaa minua sanojen kans. tuntuu hyvältä ymmärtää ja kommunikoida. onneks mulla on tämä varaperhe. olisin muuten niin hukassa.

nyt pitäs yrittää lukea "politica social" kurssia varten muutamat tekstit. ne vaan ei ole lyhyitä eikä helppoa kieltä... vaikeaa. taidan kuitenki säästää huomiselle ja valmistautua tanssitunnille. mulla on kahesti viikossa Funky-tanssitunnit ja jooga. tykkään piettää itteni aikataulutettuna, muute minun aika valuu hukkaan.. ja ihana olla ohjatuilla tunneilla pitkästä aikaa.

olispa mukava olla kotona, ulkona olis lunta ja pimeää ja kylmää, olis takassa tulet, olis kynttilöitä ja koko perhe koossa.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiva lukea kuulumisia!! :) Kohta nähhään.. :) Ja otetaan sen monopolimatsi ;)

Joskus ko ite mietin lähtöä, niin sanoit, että ei se perhe mihinkään sieltä katoa. Nyt et mieti mitä täälä tapahtuu vaan elät täysilä sielä, muuten kaduttaa! Tehet kaiken sen mitä haluat ja mistä olet unelmoinu. Ehit monet talvet ja pimeät illat vielä nähä, et niin montaa talvea jolloin +25!!

Ps. Kemissä sattaa sitä paitsi vettä..koko ajan... että älä huoli :D

Terv. Johanna

Anonyymi kirjoitti...

Buahhaa, jos yhtään helpottaa, niin - pimeää on just nyt, muttei lunta ko märkää yäk.

Mutta ootapa joulukuuhun!

-kummitätsy-

P.S. Mie nostan hattua toooosi korkealle sinun espanjankielisten opintojen kunniaksi! Ole ylpeä ittestästi!

Sir Saana kirjoitti...

kiitos <3